حجم دادن به اعضا بدن ، روشهای انجام وعوارض احتمالی

امروزه افراد نسبت به گذشته خیلی بیشتر به زیبایی صورت و اندام خود اهمیت می دهند و به دنبال راه هایی برای داشتن چهره و اندام ایده آل هستند.

چانه ،لبها ،سینه ها و باسن ، حجم دادن به اعضا بدنافزایش-حجم-2

لب های حجیم و پر نشانگر سلامت، جوانی و زیبایی محسوب می شود .به همین دلیل امروزه مراجعه جهت جراحی زیبایی لب افزایش داشته است. روش های زیادی برای تغییر در ظاهر لب ها با حجیم کردن، کوچک کردن و یا بازسازی لب ها بعد از وارد شدن ضربه وجود دارد.

حجم دادن به اعضا بدن ، روشهای انجام وعوارض احتمالی

امروزه افراد نسبت به گذشته خیلی بیشتر به زیبایی صورت و اندام خود اهمیت می دهند و به دنبال راه هایی برای داشتن چهره و اندام ایده آل هستند.

چانه ،لبها ،سینه ها و باسن ، حجم دادن به اعضا بدنافزایش-حجم-5

لب های حجیم و پر نشانگر سلامت، جوانی و زیبایی محسوب می شود .به همین دلیل امروزه مراجعه جهت جراحی زیبایی لب افزایش داشته است. روش های زیادی برای تغییر در ظاهر لب ها با حجیم کردن، کوچک کردن و یا بازسازی لب ها بعد از وارد شدن ضربه وجود دارد.

ادامه مطلب روشهای حجمم دادن به اعضا بدن

امروزه افراد نسبت به گذشته خیلی بیشتر به زیبایی صورت و اندام خود اهمیت می دهند و به دنبال راه هایی برای داشتن چهره و اندام ایده آل هستند. گاهی رسیدن به این هدف مستلزم برجسته کردن قسمتهایی از بدن و صورت(با روش های مختلفی مثل تزریق ژل ،چربی ،کار گذاشتن پروتزو…) می باشد .البته ملاک زیبایی در جوامع مختلف ،متفاوت بوده و یک امر نسبی است.

لیپو ترانسفر یا تزریق چربی، یک عمل زیبایی است که از چربی خود بدن به عنوان یک پرکننده استفاده می شود. چربی نرم، قابل انعطاف و طبیعی است، پس گزینه ای خوب برای استفاده در اعمال زیبایی است. از تزریق چربی به منظور اضافه کردن حجم به مناطق مختلف صورت، مثل گونه ها ، کناره های لب ، و در زیر چشم استفاده می شود. روشهای مختلفی برای جدا سازی چربی از فرد وجود دارد. در لیپوساکشن ،چربی توسط دستگاههای با قدرت مکندگی زیاد از زیر پوست کشیده میشود.
پس از جدا سازی ترشحات همراه( مثل خون و سرم) با سرنگهای با ضخامت زیاد زیر پوست تزریق میگردد.

معمولا در نقاط مد نظر، بیش از حد فرو رفتگی تزریق میشود چرا که بخشی از حجم ایجاد شده در مدت کوتاهی کاهش مییابد. در تمام نقاط نمیتوان از تزریق چربی استفاده کرد . بیشترین کاربرد آن برای افزایش حجم گونه و کم کردن عمق خطوط اطراف دهان است. ولی برای تصحیح عدم تقارن صورت هم بکار می رود.

در مورد ماندگاری چربی که به این روش تزریق شده است زمانهای متفاوتی بیان میشود ولی معمولا چند ماه خواهد بود و سپس نیاز به تزریق مجدد و یا ترمیم محل با مقادیر کمتر چربی وجود دارد.

از عوارض آن میتوان به عفونت و کبودی محل برداشت و تزریق، عدم تقارن دو طرف صورت، اسکار(خط بخیه) محل برداشت و تزریق، تیرگی محل تزریق و از بین رفتن سریع چربی تزریق شده (خیلی زودتر از زمان پیش بینی شده) اشاره کرد.

حجیم کردن لبهاافزایش-حجم-6

لب های حجیم و پر نشانگر سلامت، جوانی و زیبایی محسوب می شود .به همین دلیل امروزه مراجعه جهت جراحی زیبایی لب افزایش داشته است. روش های زیادی برای تغییر در ظاهر لب ها با حجیم کردن، کوچک کردن و یا بازسازی لب ها بعد از وارد شدن ضربه وجود دارد.
لب ها که نقش مهمی را در توانایی های کلامی، احساسی و غیره در زندگی افراد در فرهنگ های مختلف ایفا میکنند، در واقع به عنوان نوعی عضله عمل کرده که عملکرد لب بالا و پایین تا حدودی متفاوت است. لب پایین کم تحرک بوده و بیشتر به عنوان یک مانع عمل می کند. لب بالا که تحرک بیشتر دارد بیشتر شبیه به یک پرده عمل میکند که لثه و دندان های بالا را می پوشاند.

زیبایی شناسی لب هاافزایش-حجم-10

مسئله مهم در وضعیت ظاهری لب ها تناسب آنها با صورت و کلیه اعضای آن می باشد. لب ها می بایست در میان میزان کافی بافت نرم اطراف خود قرار گرفته و با اسکلت قسمت میانی صورت تناسب داشته باشند. افزایش حجم بیش از حد لب در نهایت منجر به (midface hypoplasia) در قسمت میانی صورت می شود که باعث می شود صورت فرد غیر طبیعی و غیر جذاب به نظر بیاید.

بزرگ کردن چانه به روش تزریق چربیافزایش-حجم-4

چانه یکی از اجزاء صورت است که در آن تزریق چربی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مردان یا زنانی که می خواهند چانه برجسته تر یا پرتری داشته باشند، ممکن است برای این عمل انتخاب شوند. از آنجا که ماده پر کننده در این روش چربی انسانی است، معمولا نتایج طبیعی تر بوده و عوارض جانبی کمتری به دنبال دارد.

در گذشته اگر فردی می خواست، در هر بخشی از بدن خود افزایش حجمی ایجاد کند، باید از پروتز یا لیفت با جراحی استفاده می کرد. با وجودی که این روش ها اغلب در اضافه کردن حجم موثرند ولی همواره ظاهرغیر طبیعی ایجاد می کنند.

در روش لیپوترانسفر، از چربی قسمتی از بدن، برای تزریق به نقطه دیگری از بدن استفاده می شود. به عنوان مثال ، چربی از روی ران یا اطراف ناف برداشته شده و به ناحیه گونه یا چانه تزریق می شود.

برای بیمارانی که به دنبال استفاده از روش های غیر جراحی هستند، بزرگ کردن چانه با تزریق ژل نیز یک انتخاب ایده آل است. هنگام استفاده از روش تزریق ژل و چربی، حتی با کمی تزریق ژل و چربی در چانه امکان ایجاد تغییرات شگرف در ظاهر فرد وجود دارد. انجام این کار می تواند به بهتر شدن خط فک و در بسیاری از موارد ایجاد یک ظاهر مناسب تر برای گردن کمک کند. در نتیجه برای افرادی که به دنبال ایجاد برخی تغییرات در ظاهر چانه خود هستند، پروتز چانه با تزریق می تواند نتایج شگفت انگیز برای بیمار به همراه داشته باشد.

این یک روش درمانی جایگزین برای جراحی زیبایی چانه است و برای بهبود ظاهر چانه و قسمت پایین صورت مورد استفاده قرار می گیرد. با اضافه کردن حجم به چانه و خط فک پایین، پوست زیر چانه نیز کشیده شده و باعث بهبود ظاهر خط گردن نیز می شود.

با بالا رفتن سن، حجم چانه گرایش به کوچک شدن دارد. خوشبختانه، این روش درمانی می تواند به جلو آمدن چانه و بازگشت به حالت جوان تر آن بدون ایجاد ظاهر غیر عادی یا نامناسب، کمک کند. هر فردی که به دنبال بهبود ظاهر و اندازه چانه خود است می تواند یک فرد مناسب برای تزریق ژل و چربی در چانه باشد. بیمارانی که به دنبال اجتناب از انجام عمل جراحی پروتز چانه یا استفاده از ایمپلنت هستند، اما می خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند نیز کاندیدهای مناسب برای انتخاب این روش درمانی می باشند.

افرادى که چانه ندارند یا چانه آنها دیده نمی شود، میتوانند جراحی چانه انجام دهند. ولی اشخاصی که چانه نازکی دارند و میخواهند پهن کنند هم جزو این دسته جای دارند. همچنین چانه هایی که بلندی کمی دارند و اشخاصی که صورتشان هم باریک است و دوست دارند آن را تغییر دهند و یا بیمارانی که فاصله نوک چانه تا گردن آنها کم است هم میتوانند با این روش نواقص را برطرف کنند.

پایداری بزرگ کردن چانه به روش تزریق چربی همیشگی است. بعد از انجام این روش، تورم و کبودی در چانه ممکن است ۲-۱هفته طول بکشد.

مزایای بزرگ کردن چانه به روش تزریق چربیافزایش-حجم-8

  •  افزایش جلوآمدگی چانه
  •  افزایش پهنای چانه (عریض تر کردن چانه)
  •  مخفی کردن غبغب
  •  افزایش ارتفاع عمودی چانه و کشیده تر نشان دادن صورت
  •  کاهش یا رفع فرورفتگی عضله چانه و جوانسازى پوست و روشن تر کردن رنگ چانه
  •  بهبود تناسب و هماهنگی کلی صورت (چانه کوچک باعث میشود که بینی بزرگتر به نظر برسد)
  •  فاقد خطرات روش های جراحی است. در این حالت از ایمپلنت یا پروتز ثابت استفاده نمی شود و به همین خاطر خطر حرکت یا ایجاد عفونت در محل وجود ندارد.
  • ژل های تزریق شده پس از تزریق از جای خود حرکت نکرده و در عمل بخشی از پوست شما خواهند شد. علاوه بر این موارد، احتمال عفونت به خاطر تزریق ژل بسیار نادر می باشد.

کاربردهای اصلی این روش درمانی به شرح زیر هستند:

  • درمان افتادگی خط چانه: اضافه کردن حجم به خط چانه  اگر فردی علایم افتادگی پوست در اطراف گردن و خط چانه را احساس میکند، استفاده از پر کننده های ژل و چربی می تواند به او برای رفع مشکل کمک کند. در این حالت با جایگزین کردن حجم از دست رفته در نواحی مشخص صورت و خط فک، پوست این ناحیه بالا کشیده می شود و ظاهر گردن بهبود پیدا می کند.
  •  درمان چین و چروک چانه: پر کردن و حذف خطوط چین و چروک اکثر افراد با گودی و یا ظاهر چین و چروک چانه خود مشکل دارند. در صورت وجود این مشکل می توان از تزریق ژل و چربی در چانه برای درمان مشکل استفاده کنید. در این حالت پر کننده های پوستی ناحیه های دارای فرو رفتگی، چین و چروک و افتادگی را پر کرده و پوست چانه را هموار می کنند.
  •  درمان عقب بودن چانه و خط فک ضعیف: بهبود خط فک اگر خط فک به خاطر عقب رفتن چانه یا ضعیف شدن آن وجود دارد، می توان از روش درمانی غیر تهاجمی تزریق ژل در چانه استفاده کرد. در این حالت متخصصان می توانند ترکیبی از ژل یا چربی را برای جلو آوردن چانه، زیبایی چانه و ایجاد خط فک مورد استفاده قرار دهند.
  • پروتز چانه با تزریق چربی و ژل همچنین می تواند به ایجاد یک ظاهر قوی برای چانه کمک کند. این روش یک راهکار ایده آل برای مردانی است که به دنبال خط چانه قوی و صاف هستند.

روش های دیگری را نیز میتوان همراه با تزریق چربى انجام داد ازجمله لیپوساکشن گردن،مزوتراپى جهت کاهش حجم چربى غبغب ، تزریق چربى در لبها، و گونه ها و گودى زیر چشمها و انجام هایفو جهت لیفت و کشیدن بدون جراحى صورت و گردن ، این روش ها باعث مشخص تر شدن حدود گردن می شوند (با برداشتن چربی اضافه و واضحتر شدن زاویه بین گردن و چانه ) ، تاثیرات و نتیجه کلی تزریق چربی چانه را افزایش می دهند.

در زمان تزریق چربی، مقدار کمی از چربی گرفته شده از خود فرد، به صورتش با استفاده از سوزن های بسیار کوچک تزریق می شود. این تزریق معمولاً به کمتر از ۳۰ دقیقه زمان با توجه به تعداد تزریق های لازم نیاز دارد. در این حالت ممکن است ناراحتی بسیار کمی احساس شود.

اگر فردی قصد استفاده از روش تزریق چربی در چانه را دارد، باید قبل از تزریق مقداری چربی اضافی از سایر اندام های بدن که چربی اضافی دارند برداشته شود که این اندام ها می تواند شامل باسن، ران، و یا شکم باشد. در ادامه چربی جمع آوری شده برای تزریق تصفیه شده و سلول های چربی از آن جدا می شوند. مابقی مراحل عمل پروتز چانه با تزریق چربی و ژل همانند هم می باشد.

این مراحل به شرح زیر است:افزایش-حجم-9

  1.  ارزیابی:
    در ابتدا پزشک متخصص پوست به خواسته های فردگوش کرده و وضعیت ظاهر صورت و پوست را بررسی می کند. در این مرحله نواحی خاص چانه و خط فک که نیازمند بزرگ کردن با استفاده از ژل و چربی، مشخص می شود.
  2. تهیه یک طرح:
    در این مرحله، پزشک متخصص نقاط استراتژیک را بر روی چانه یا فک مشخص می کند تا به این ترتیب بتواند راهنمای لازم را برای تزریق ژل و چربی به چانه را در اختیار داشته باشد.
  3. تمیز کردن ناحیه:
    در این مرحله، محل های تزریق در چانه با استفاده از مواد آنتی بیوتیک تمیز می شوند. سپس یک ماده بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می شود.
  4. تزریق:
    پروتز چانه با تزریق ژل و چربی فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد و در هر محل فقط چند ثانیه طول خواهد کشید.
  5. تمیز کردن و استفاده از یخ:
    در مرحله آخر علامت های گذاشته شده روی پوست تمیز می شوند و به شما پیشنهاد می شود از بسته یخ برای کاهش ورم و ناراحتی های موقت بر روی محل تزریق استفاده کنید. در این زمان شما باید توجه داشته باشید که به نواحی درمان شده فشار وارد نکنید، زیرا انجام این کار می تواند باعث حرکت ژل و چربی در محل تزریق شود.
  6. بهبودی:
    بزرگ کردن و جلو آوردن چانه با استفاده از روش های غیر جراحی باعث ایجاد ورم جزئی در ناحیه مورد نظر می شود و گاهی اوقات مقداری کبودی و حساسیت در این ناحیه ایجاد می شود. این علائم نباید بیش از دو تا سه روز دوام داشته باشد. اکثر افراد می توانند به فعالیت عادی خود در روز بعد از تزریق ژل و چربی در چانه، باز گردند اما باید از پانسمان و پوشش مناسب بر روی چانه خود استفاده کنند.
    ریکاوری پس از بزرگ کردن چانه با استفاده از روش قدیمی و سنتی آن (عمل جراحی پروتز چانه) به هفت تا ده روز زمان نیاز داشت و در این دوره بیمار با درد، کبودی، و ورم در ناحیه تزریق مواجه بود. علاوه بر این بخشی از ورم ایجاد شده برای چند ماه ماندگاری و دوام داشت. اگر برای درمان برش و شکاف در داخل دهان ایجاد شده بود، لازم بود پس از درمان غذاهای نرم مصرف شده و از روش های مخصوص طبق توصیه پزشک برای مسواک زدن استفاده شود. اما در روش تزریق ژل و چربی در چانه این مشکلات وجود نخواهد داشت.
  7. نتیجه:
    با توجه به اینکه روش قدیمی بزرگ کردن چانه نیازمند استفاده از ایمپلنت یا پروتز می باشد، حجیم شدن چانه نمی تواند به صورت کاملاً از پیش تعیین شده، دارای نتایج مطلوب برای زیبایی چانه شما باشد. علاوه بر این پس از جراحی همواره امکان حرکت ایمپلنت و ایجاد ظاهر نامطلوب به خاطر آن وجود دارد.ژل و چربی استفاده شده برای بزرگ کردن چانه بدون نیاز به عمل جراحی در مقادیر کم استفاده می شود و بطور دقیق در محل های خاص تزریق می شود و به این ترتیب امکان کنترل موثر بر روی اندازه و ظاهر ایجاد شده، وجود دارد. به خاطر اینکه در این حالت مواد تزریق شده بخشی از پوست شما خواهند شد، ژل و چربی استفاده شده با ایجاد تغییر در ظاهر صورت (تغییرات ناشی از بالا رفتن سن)، تغییر می کنند و به این ترتیب همواره ظاهر طبیعی صورت و چانه بیمار حفظ می شود.

حجم دادن به سینه هاافزایش-حجم-3

یکی از دغدغه های فکری خانم ها، سایز سینه (بزرگی یا کوچکی) و یاشل بودن و افتادگی آن می باشد. روش های مختلفی جهت تغییرسایزوکاهش افتادگی سینه ها ابداع و پیشنهاد شده اند که هرکدام مزایا و معایب خوشان را دارا می باشند.
برخی از این روشها عبارتند از:

  •  جراحی و کاشت پروتز
  •  تزریق ژل یا چربی
  •  روش های سنتی مانند ماساژ مخصوص و ورزش و یا استفاده از دارو
  •  استفاده از دستگاه های مخصوص بدون عمل جراحی

روش های مختلف برای افزایش سایز سینه ها:

الف) روش جراحی :

در روش جراحی سینه، معمولا سینه برش داده شده و یک جسم خارجی نرم در بافت سینه قرار داده می شود تا شکل ظاهری سینه را بهبود بخشد. این روش همانند روش های جراحی دیگر سریع می باشد و فرد به سرعت به هدف نهایی خود می رسد اما عوارض مخصوص به خود را هم دارند.

مانند:

  • عفونت
  • چسبندگی پروتز به بافت های مجاور و احساس درد و ناراحتی
  • جابجایی پروتز و تغییر شکل آن
  • به جا ماندن جای برش و بخیه بر روی سینه
  • دوره نقاهت طولانی پس از عمل
  • افزایش احتمال بروز سرطان سینه در صورت استفاده از پروتزهای بی کیفیت و غیراستاندارد

ب) تزریق چربی :

در این روش چربی از سایر نواحی بدن (معمولا شکم و ران) گرفته شده و پس از آماده سازی به بافت سینه تزریق می شود. این روش یکی از خطرناک ترین روش های مورد استفاده برای افزایش حجم سینه می باشد. چون چربی تزریق شده پس از مدتی در بدن جذب شده و باعث رسوب کلسیم می گردد که اولین نشانه سرطان سینه می باشد.

از طرفی همه افراد برای این روش مناسب نیستند چون همانطور که ذکر شد فرد باید به اندازه کافی چربی اضافه در بدن داشته باشد که بتوان آن را استخراج نموده و از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل نمود.

سایر عوارض این روش عبارتند از:

  • جذب چربی و بازگشت پذیری
  • عدم تقارن
  • عفونت
  • تبدیل شدن چربی تزریق شده به چربی سخت و ناصاف

ج) روش های سنتی و استفاده از دارو :

یکی از روش های سنتی موجود، انجام ماساژهای مخصوص سینه و انجام ورزش های خاص بوده که به نوبه خود دارای اثر مناسب می باشد ولی یک پروسه زمان بر می باشد.
همچنین در روش دارویی برخی هورمون ها از جمله استروژن و داروهای مشابه تجویز می شود. این هورمون ها بر کل بدن تاثیر گذاشته و علاوه بر عوارض جزیی

مانند:

  • اختلالات هورمونی
  • تهوع
  • سرگیجه و …

باعث چاقی عمومی بدن می شود. چون در سراسر بدن سلول های چربی وجود دارند که نسبت به این هورمون ها حساس می باشند و باعث بزرگ تر شدن حجم سلول ها و چاقی عمومی می گردد.

د) استفاده از دستگاه آدونیس (Adonis Breast Enhancement) بدون احتیاج به عمل جراحی :افزایش-حجم-7

جدیدترین و بی خطرترین روش بزرگ کردن و سفت کردن سینه، دستگاه آدونیس (Adonis) می باشد که از طریق چهار مکانیسم کاملا فیزیکی و بدون خطر این کار را انجام می دهد.

  1. ویبریشن (Vibration) : ماساژ و لرزاندن سینه یکی از روش های قدیمی و موثر در جهت افزایش سایز و رفع شلی و افتادگی سینه می باشد. در این دستگاه امواج بسیار کوتاه باعث ایجاد ویبره شده و از طریق لرزاندن سینه ها باعث افزایش جریان خون شده و موجب رشد مجدد بافت سینه ها و برطرف شدن شلی و افتادگی آن می شود. همچنین این روش بصورت کاملا موثر باعث جلوگیری از سرطان سینه می شود. طبق تحقیقات انجام شده خانم هایی که سینه های آن ها ماساژ داده می شود، احتمال بروز سرطان سینه در آن ها بسیار کمتر است.
  2.  مکش و رهاسازی بافت سینه (Vacuum & Release) : در این روش با ایجاد مکش و سپس رهاسازی، عضلات سینه و سیستم لنفاوی، تحریک و تقویت شده و باعث لیفت و فرم دهی بافت سینه می شود.همچنین ایجاد مکش باعث تسریع تخلیه لنف و بیرون رفتن سموم حاصل از متابولیسم شده و انسداد داخلی سینه ها را برطرف می کند که موجب تقویت سیستم دفاعی بدن و تنظیم صحیح مواد ترشح شده می گردد. همچنین ایجاد مکش باعث اصلاح وضعیت سینه های با نوک تخت هم می شود.
  3.  میکروکارنت تراپی (Micro-Current) : میکروکارنت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های استفاده شده برای لیفت می باشد. در این روش با عبور دادن جریان الکتریکی ضعیف از درون بافت سینه، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که با تاثیر گذاشتن بر دستگاه گلژی و میتوکندری های درون سلول ها باعث تحریک سلول های سینه شده و باعث می شود سلول های سینه شروع به تقسیم سلولی و نهایتا بازسازی بافت تخریب شده سینه شود. همچنین این کار باعث فعال شدن فعال شدن مجاری لنفاوی و تسریع تخلیه لنف و همچنین رشد مجدد غدد و مجاری شیری می شود که همه این عوامل باعث بزرگ شدن حجم سینه می شود. همچنین این جریان ضعیف باعث افزایش ترشح استروژن و اثر آن بر روی بافت سینه می شود که این عامل منجر به ساخت چربی بیشتر و بزرگ تر شدن حجم سینه می گردد.
  4.  فوتون تراپی (Photon Therapy) : در این روش نور قرمز با طول موج مشخصی به سینه ها تابانده می شود که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، باعث لیفت و سفت شدن بافت سینه می گردد.

دستگاه آدونیس (Adonis Breast Enhancement) با تلفیق چهار روش فوق جهت بزرگ کردن و سفت کردن بافت سینه استفاده می شود. کل فرایند درمان در هر جلسه حدود ۴۰ دقیقه می باشد که کاملا بدون درد و بدون عوارض می باشد.

معمولا هر دوره درمان ۱۰ جلسه می باشد که هفته اول دو جلسه و بعد از آن هر هفته یک جلسه انجام می شود. بعد از تکمیل دوره ۱۰ جلسه ای، حدود ۱ تا ۲ ماه به بافت استراحت داده می شود تا فرایند رشد و ترمیم، تکمیل و تثبیت شود. این روش هم مانند روش های دیگر بزرگ کردن سینه، تا حدودی برگشت پذیر بوده (حدودا ۲۰-۵۰ درصد) که به عوامل مختلفی همچون بالا رفتن سن، جنس بافت بدن و… بستگی دارد.

لازم به ذکر است که در حین درمان ۱۰ جلسه ای پیششنهاد می شود که فرد برای دریافت بهترین نتایج ممکن، حتی الامکان از پوشیدن سوتین ها و لباس های بیش از حد تنگ و چسبان خودداری نماید تا بافت فضای لازم جهت رشد و ترمیم را داشته باشد. همانطور که توضیح داده شد مکانیسم این دستگاه کاملا ساده بوده و ویبره، ساکشن و جریان خفیف نه تنها نمی توانند هیچ آسیبی به بدن و سینه ها برسانند، بلکه این مجموعه بهترین راه پیشگیری از سرطان سینه می باشد.

همچنین این دستگاه دارای هندپیس های مخصوص لیفت صورت و بدن می باشد که با تحریک غدد لنفاوی و فعال سازی آن باعث لایروبی مجاری لنفی شده و اثر بسیار محسوس و چشمگیری در لیفت صورت، دور چشم، گردن، بازوها، پشت ران و … دارد.

پروتز باسن و تزریق چربی: روشهای حجم دهنده و برجسته شدن آن

اگر شما به دنبال بزرگ کردن یا تغییر شکل باسن خود هستید و متوجه شده اید که مشکل شما با رژیم های غذایی یا انجام تمرین های ورزشی بر طرف نمی شود، می توانید از عمل جراحی پروتز باسن استفاده کنید. در روش درمانی پروتز باسن یا لیفت باسن، ظاهر باسن تغییر داده می شود و مقدار کم چربی موجود در این ناحیه جبران می گردد. زنان و مردانی که به دنبال بزرگ کردن باسن خود هستند می توانند با استفاده از این روش یک ظاهر جذاب تر برای خود در این ناحیه از بدن ایجاد کنند. علاوه بر این بزرگ کردن باسن از طریق روش درمانی تزریق چربی از بدن خود بیمار یا با استفاده از پروتزهای های سیلیکونی نیز امکان پذیر می باشد.

عمل جراحی بزرگ کردن باسن برای افرادی مناسب است که ظاهر باسن خود را دوست ندارند و به دنبال ایجاد توازن در اندام های بدن هستند. بزرگ کردن باسن بطور معمول با دو روش درمانی انجام می شود که عبارتند از استفاده پروتز و تزریق چربی . این روش های درمانی می توانند اندازه باسن را بزرگ کرده و باعث بهبود توازن باسن با سایر اندام های بدن شوند، و تصویر شما از خود و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشند.

افراد مناسب برای استفاده از روش درمانی بزرگ کردن باسن

بزرگ کردن باسن می تواند باعث افزایش منحنی های طبیعی موجود در این ناحیه برای بیمارانی شود که از ظاهر ناحیه پشت خود ناراضی هستند. این روش درمانی همچنین می تواند حجم و گردی این ناحیه را برای یک باسن صاف یا کوچک برای بیمارانی افزایش دهد که به دنبال تناسب بیشتر در بین اندام های خود هستند.

افراد بدن ساز نیز ممکن است به دنبال بزرگ کردن باسن خود در شرایطی باشند که نتوانند عضلات سرینی را متناسب با سایر اعضای بدن خود پرورش دهند. معمولاً، اگر شما به دنبال یک باسن حجیم تر، گرد تر و بزرگتر هستید، این روش درمانی می تواند برای شما مناسب باشد.

پروتز در مقابل انتقال چربی

روش مطلوب تر برای بزرگ کردن باسن روش انتقال چربی است که در آن از بافت های چربی بدن خود بیمار برای تغییر شکل و اصلاح ظاهر باسن استفاده می شود. با استفاده از روش تزریق چربی می توان به نتایج طبیعی تر در این رابطه دست پیدا کرد و بطور هم زمان نواحی اطراف باسن را به نحوی اصلاح نمود که تاثیر کلی ناشی از این روش درمانی برای بیمار افزایش پیدا کند.

در این روش خطر ایجاد عفونت کمتر از روش درمانی پروتزاست، به هر حال، استفاده از پروتز ها می تواند به بیمارانی توصیه شود که بافت چربی بسیار کمی برای استخراج در بدن آنها وجود داشته باشد. برای مثال در این رابطه از افراد بدن ساز و افرادی که بطور طبیعی بافت چربی نازک دارند، می توان نام برد.

بزرگ کردن باسن با انتقال چربی

بزرگ کردن باسن با انتقال چربی که به عنوان لیفت باسن نیز شناخته می شود، شامل دو مرحله است.

در ابتدا لازم است که بافت چربی مورد نیاز با استفاده از روش لیپوساکشن از سایر بخش های اهدا کننده چربی در بدن گرفته شود. رایج ترین محل ها برای لیپوساکشن و لیپوماتیک جهت بزرگ کردن باسن ناحیه پایین کمر، دور کمر، پهلوها، ران ها و شکم هستند. به این ترتیب برداشت چربی مورد نیاز از بخش های اهدا کننده جهت بزرگ کردن باسن می تواند نتایج زیبایی جالب توجه برای نواحی اطراف باسن به همراه داشته باشد. در ادامه چربی گرفته شده با یک فرآیند مخصوص تصفیه می شود و به این ترتیب سلول های چربی مناسب برای تزریق در محل باسن بدست می آید.

در مرحله دوم، چربی تصفیه شده به ناحیه باسن با استفاده از صد ها تزریق بسیار کوچک با عمق های مختلف اضافه می شود تا به این ترتیب بتوان فرآیند بزرگ کردن باسن را به صورت متقارن و جذاب برای بیمار انجام داد. این روش تزریق چربی باعث می شود یک ظاهر زیبا برای باسن ایجاد شود که می تواند برای یک دوره زمانی طولانی دوام و ماندگاری داشته باشد. در این حالت لازم است توجه خاص به ناحیه بالای باسن شود تا نتایج کلی بدست آمده در قسمت باسن باعث ایجاد ظاهر جوان تر و طبیعی تر برای آن شود.

بزرگ کردن باسن با استفاده از پروتز های سیلیکونی

پروتز های باسن دارای شکل ها و اندازه های مختلف هستند و هر یک از آنها برای یک نوع خاص از بیماران و نیز اهداف مشخص مناسب هستند. این پروتز ها از سیلیکون نرم ساخته می شوند که می تواند یک احساس محکم، مناسب و طبیعی برای باسن بیمار ایجاد کند. برای جایگذاری پروتز لازم است محل قرار گیری آن در ناحیه باسن، دور از اعصاب و نواحی استخوانی باشد که برای نشستن استفاده می شوند.

به این ترتیب با جایگذاری پروتز، بخش بالایی و خارجی باسن گرد تر و محکم تر می شود. این روش درمانی به حدود دو ساعت زمان نیاز دارد و تحت بی هوشی عمومی انجام می شود. شکاف های ایجاد شده در این رابطه در نواحی دارای فرو رفتگی باسن ایجاد می شوند و به همین خاطر نامرئی می باشند.

ریکاوری

پس از بزرگ کردن باسن با انتقال چربی یا با استفاده از پروتزهای سیلیکونی، بیماران باید از نشستن مستقیم بر روی باسن یا دراز کشیدن بر روی پشت خود برای دو تا سه هفته خودداری کنند تا به این ترتیب حداکثر نتایج ممکن پس از درمان برای آنها ایجاد شود. در طول این دوره لازم است از لباس های تنگ استفاده شده تا ورم ایجاد شده در ناحیه باسن کاهش پیدا کند.

علاوه بر این بیماران ممکن است با مقداری درد یا ناراحتی، کبودی و ورم پس از درمان مواجه شوند. اکثر بیماران می توانند با گذشت سه هفته پس از بزرگ کردن باسن فعالیت های شغلی خود را از سر بگیرند و امکان انجام تمام فعالیت های عادی خود را پس از چهار هفته خواهند داشت. ورم ایجاد شده در ناحیه باسن پس از درمان معمولاً با گذشت شش هفته بطور کامل از بین می رود.

عوارض جانبی

مشابه همه انواع عمل های جراحی، روش درمانی بزرگ کردن باسن با انتقال چربی یا با استفاده از پروتز های سیلیکونی نیز دارای خطرات و ریسک های خاص خود می باشد. این خطرات می تواند شامل: عفونت، خون ریزی، واکنش به مواد بی هوشی، و ایجاد آسیب برای اعصاب یا عضلات موجود در ناحیه باسن باشد. علاوه بر این امکان حرکت یک یا هر دوی پروتزهای باسن با گذشت زمان از محل مناسب قرارگیری آن وجود دارد. در این صورت لازم است عمل جراحی برای اصلاح نتایج درمان بر روی بیمار تکرار شود.